Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Gabriela Narutowicza w Grójcu

Wyszukiwarka

Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego
do ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO
Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1
im. G. Narutowicza w Grójcu 
w roku szkolnym 2026/2027.

 

Termin

Etap rekrutacji

02-20.03.2026 r.

Składanie wniosku o przyjęcie do oddziału dwujęzycznego.

15.04.2026r.

Sprawdzian predyspozycji językowych.

30.04.2026r.

Ogłoszenie wyników sprawdzianu predyspozycji językowych

4-6.05.2026r.

Możliwość wglądu rodziców do sprawdzianu predyspozycji językowych (po uprzednim uzgodnieniu terminu).

26.06.2026r.

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do oddziału dwujęzycznego
o świadectwo promocyjne do klasy VII.

30.06.2026r.

Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
do oddziału dwujęzycznego.

DOKUMENTY DO POBRANIA:

Regulamin rekrutacji uczniów do oddziału dwujęzycznego w klasie VII

Wniosek o przyjęcie ucznia do oddziału dwujęzycznego

Zgłoszenie przeniesienia dziecka do oddziału dwujęzycznego

Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego do oddziału dwujęzycznego

Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Grójec

Zakres materiału egzaminacyjnego do oddziału dwujęzycznego.

Materiał gramatyczny:
  • zaimki wskazujące (this/that; these/those);
  • liczba mnoga rzeczowników; 
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne;
  • przedimek określony i niekreślony- a/ an/ the/ some/ any;
  • pytania z: How much?; How many?; 
  •  czasowniki: to be, have got;
  • konstrukcja there is / there are;
  • przyimki miejsca (in, on, under, above … etc.);
  • przyimki czasu ( on Monday, in 2003, at 7 o’clock…etc.);
  • zaimki pytające (what, when, where… etc. );
  • liczebniki główne;
  • liczebniki porządkowe;
  • zaimki osobowe;
  • przymiotniki dzierżawcze;
  • zaimki dzierżawcze;
  • czasowniki modalne: can, must, should oraz czasownik  have to;
  • stopniowanie przymiotników, konstrukcje as ... as, not as … as, than
  • przysłówki sposobu (adverbs of manner)
  • czas Present Simple
  • przysłówki częstotliwości (sometimes, always…) i ich pozycja w zdaniu;
  • czas Present Continuous;
  • czas Past Simple (czasowniki regularne/ nieregularne/ czasownik „być”)
  • czas Past Continuous; 
  • czas Present Perfect;
  • sposoby wyrażania przyszłości: Future Simple (will) i konstrukcja „to be going to”
  Słownictwo:
  • dom; szkoła (np. przybory szkolne, meble, sprzęt szkolny i domowy, pomieszczenia, części domu, zabawki);
  • relacje w rodzinie: ja i moja najbliższa rodzina;
  • czas wolny – zainteresowania, sposoby spędzania wolnego czasu;
  • popularne zwierzęta domowe i dzikie;
  • podstawowe informacje o wyglądzie człowieka;
  • części ciała ludzi i zwierząt;
  • pory dnia; dni tygodnia, nazwy miesięcy; pory roku;
  • jedzenie, owoce i warzywa, rodzaje mięs, nabiał;
  • podstawowe przymiotniki; przymiotniki o znaczeniu przeciwnym;
  • praca ludzi; zawody;
  • kraje i narodowości;
  • ubrania;
  • środki transportu, podróże i turystyka;
  • dyscypliny sportowe, sprzęt sportowy;
  • instrumenty muzyczne;
  • pogoda;
  • rodzaje filmów;
  • popularne miejsca w mieście, rodzaje sklepów;
  • zdrowie, podstawowe choroby i urazy;